Ograniczenia handlu elektronicznego

Ograniczenia handlu elektronicznego

Ograniczenia handlu elektronicznego

Handel elektroniczny, czyli tak zwany e-commerce, zadomowił się w przestrzeni Internetu na dobre. Pamiętać jednak trzeba o tym, iż ta metoda handlu niesie za sobą pewne ograniczenia. Dla klienta dość dużą wadą jest brak możliwości obejrzenia oraz wypróbowania towaru. W przypadku niektórych produktów koszt dostawy może przewyższać wartość danej rzeczy – w takiej sytuacji mało który klient decyduje się na taki produkt. Trzeba brać również pod uwagę czas na dostawę danego przedmiotu. Nie wszystkie produkty mogą być sprzedawane tą drogą ( na przykład produkty spożywcze z krótką datą ważności i specjalnymi warunkami przechowywania oraz transportu). Pomimo tych ograniczeń e-handel radzi sobie z roku na rok coraz lepiej.

Wymienione wyżej wady nie są w stanie przysłonić zalet płynących z tego typu handlu, dlatego też rośnie jego popularność.

Artykuł dzięki: solnanogi-jklap